JULEVITA

Hormoonfactor

Als Hormoonfactorcoach leg ik de relatie tussen gezondheidsproblemen en hormonen. Ik kijk vanuit het hormonale systeem naar klachten en geef advies op het gebied van voeding, training en stressbeperking. Veel klachten zijn gerelateerd aan onze hormonen en op te lossen met het veranderen van onze voeding. Denk hierbij onder andere aan darmklachten, energiedips, slechte huid, menstruatieklachten, overgangsklachten, Premenstrueel Syndroom  (PMS) etc.

Stress en emotie

Veel mensen eten door emoties, zoals bijvoorbeeld angst, verdriet, eenzaamheid. Dit geeft kort een plezierig gevoel, maar zodra het besef komt, dat dit niet de manier is om met emotie om te gaan, blijf je vaak zitten met schuldgevoel en zelfverwijten. Eten uit emotie is lastig te veranderen, maar zeker niet onmogelijk. Als je last hebt van stress, maakt het lichaam stresshormonen aan. Hierdoor kan je in een stresssituatie adequaat en snel handelen. De hormoonspiegel blijft te hoog indien de stress te lang aanhoudt. Hierdoor gebeurt het vaak dat men gaat eten en blíjft eten. Bij chronische stress zie je een continue behoefte aan vetten en koolhydraten. Het is belangrijk om de stress-eten-stress cirkel te doorbreken, ik pas hiervoor mijn kennis vanuit de stress-en burnout- en mental coach opleiding toe.

Tot slot: Je doet het zelf!

Natuurlijk is er een relatie tussen negatieve emoties en vreetbuien, maar dat wil niet zeggen, dat je er niets aan kunt doen. Samen gaan we een master-goeroeplan opstellen, zoals Ralph Moorman het verwoord. Stap voor stap krijg jij meer inzicht in je patroon en voeding. 

download hier het e-book ‘Hormonen in balans’

Inclusief checklist hormonen in of uit balans, 18 hormoonfactorproof recepten, eetdagboek en 10 lekkere & gezonde dagschema’s